FANDOM

Straszna klapa na strych
Witajcie. Opowiem wam, jak starałem się zwalczyć moją fobię. Cierpiałem od dzieciństwa na anablefobię i pozbycie się tego lęku, wydawało mi się dobrym pomysłem. Ale, zacznijmy od początku.

Anablefobia to dosłownie lęk przed patrzeniem w górę. Tak, nic mi się nie pomyliło. Bałem się unieść głowę do góry, nawet nie wiem, czym to było spowodowane. Nie mogłem spojrzeć w niebo, ani podziwiać niczego nad moją głową. Nie wiedziałem nawet, jak wygląda sufit w moim pokoju, ponieważ po przebudzeniu otwierałem oczy dopiero w pozycji siedzącej. Wiedziałem jedynie tyle, że znajduje się w nim klapa na strych, ponieważ ojciec czasami tam wchodził.

Pewnego dnia, jak już wspominałem, postanowiłem zwalczyć ten głupi lęk. Szło mi dobrze, codziennie w drodze do szkoły starałem się oglądać korony drzew i chmury.

Powoli lęk zaczął ustępować, nie było dnia, w którym nie podziwiałbym kształtów chmur. Zaczynałem się śmiać z tego, czego mogłem się bać w uniesieniu głowy. Lecz, po śmiechu zawsze się zastanawiałem, czym to było spowodowane. Niestety, dowiedziałem się. Któregoś dnia, po powrocie ze szkoły i rzuceniu plecaka pod szafkę, spojrzałem na sufit. I wtedy zobaczyłem, że klapa na suficie jest uchylona, a mnie przygląda się stamtąd... Nie wiem, co to było. Wyglądało na starą kobietę, o bladoszarej skórze z siwymi włosami zwisającymi poniżej klapy. Usta miała wykrzywione w ohydnym uśmiechu, szczerząc swoje czarne, zepsute zęby, a przekrwionymi oczami patrzyła na mnie jakby chciała powiedzieć "Wreszcie mnie zobaczyłeś".

Stałem jak zahipnotyzowany, przyglądając się jej i zastanawiając, czy obserwowała mnie każdej nocy... W tym momencie, ona swą wychudzoną ręką sięgnęła do drabinki, by spuścić ją ze strychu i zejść do mnie...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki