FANDOM

Latarnia przysłonięta piwonią
Dawno temu, w pierwszą noc pełni, owdowiały samuraj Ogiwara Shinnojo siedział na ganku swojego domu i obserwował, jak dzień z wolna przemienia się w noc. Ku jego zdziwieniu, tuż za jego płotem przechodziła piękna kobieta i jej służąca. Kobieta trzymała latarnię, a światło jej przysłaniała kwiatem piwonii. Para zatrzymała się, aby porozmawiać z Ogiwarą. Okazało się, że piękna kobieta ma na imię Otsuyu. Nie przesadzę, mówiąc, że spodobali się sobie niesamowicie - Otsuyu obiecała wrócić następnej nocy.

Od tej chwili, zawsze o zmierzchu, Otsuyu przychodziła ze swoją służką, trzymając latarnię i piwonię. Bardzo szybko nawiązali romans i zaczęli ze sobą sypiać - przy czym Otsuyu zawsze umykała przed nadejściem świtu. Trwało to jakiś czas, oboje byli szczęśliwi.

Złożyło się tak, że Ogiwara miał bardzo wścibskiego sąsiada, który nie mógł zrozumieć, dlaczego samuraj tak nagle zmienił swoje przyzwyczajenia na niespanie w nocy i spanie w dzień. Zakradł się raz po północy za dom Ogiwary i przez dziurkę w drewnie zaczął podglądać sąsiada. Jakież musiało być jego zdziwienie, kiedy ujrzał, że ten namiętnie obejmuje szkielet, na którym gdzieniegdzie zachowały się jeszcze resztki ciała. Długie, czarne włosy były pokryte plątaniną pajęczyn. Na wpół oszalały, wścibski sąsiad uciekł.

Następnego dnia spotkał się z Ogiwarą - przyprowadził ze sobą buddyjskiego kapłana. Ten ostrzegł samuraja przed niebezpieczeństwem, które zagraża jego duszy - żywi nie mogą tak po prostu związać się z umarłymi! Ogiwara wziął sobie to do serca i zapragnął uwolnić się od zaklęcia Otsuyu. Z pomocą kapłana, otoczył cały dom karteczkami ofuda, zabezpieczającymi przed złymi siłami. Tej nocy Otsuyu i jej służka znowu przyszły, ale mogły jedynie płakać na ganku - nie były w stanie przeniknąć do domu.

Noc po nocy Otsuyu wracała, błagając, by Ogiwara zdjął ofudę i wpuścił ją do domu, aby mogli znów zostać kochankami. Opór samotnego, starego człowieka powoli malał, aż pewnego wieczoru wymknął się z domu, aby spotkać się z ukochaną.

Następnego poranka nie wrócił do domu. Jego przyjaciele szukali go długo i usilnie, ale bezskutecznie, dopóki sąsiad nie zasugerował, aby sprawdzić na cmentarzu. Po pewnym czasie odnaleźli groby Otsuyu i jej służki, oświetlone latarnią, przysłoniętą piwonią. Po otwarciu trumny Otsuyu, nikt nie był zdziwiony, że leżą tam również zwłoki Ogiwary, który nadal namiętnie obejmował swoją kościaną kochankę.

Tak głosi historia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki